Ebben a menüpontban cégünk, illetve a Nautic flotta életében történö aktuális eseményekről látható képsorozatokat...

 

Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.


A modellcsalád 17 sikeres éve után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10 méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul. Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt a performance cruiserek fejlesztésében, amit bizonyít az is, hogy a Balaton három legsikeresebb osztályszövetsége Nautic típusokra épül. Célunk a NAU-TEN-nél is az osztályépítés-közösségformálás, hiszen ez nekünk nem csak egy hobbi, hanem életforma.


A hajó tervezésénél számos új megoldást alkalmaztunk, amelyek javítják a kezelhetőséget, vagy az esztétikát, ami nem utolsó szempont egy ilyen hajó esetében.
A NAU-TEN a Balatonra optimalizált, felhasználóbarát és egyben teljesítmény orientált hajó, azon belül is napi vitorlázásra fejlesztett cruiser-racer, ami azonban túrázásra is alkalmas a legszükségesebb kabinfelszereléseknek és a hat kényelmes fekhelynek köszönhetően. A hajó belseje a minimál design trendet követi, nélkülöz minden felesleges „sallangot”: a cél a funkció, illetve az ideális paraméterek.


Az új tőkesúllyal megoldást kínálunk a nagyszámú legénység problémájára. A legtöbb esetben gondot jelent versenyekre 6-8 embert csatasorba állítani, illetve túrázás alkalmával is előny, ha két ember könnyedén elboldogul a hajó kezelésével.
Az 1100 kg-os tőkesúly két méteres merülésével extra visszaállító nyomatékot biztosít a mindössze 2600 kg-os össztömeg mellett, így akár versenykörülmények között is elegendő négy fő a hajó által nyújtott lehetőségek maximális kihasználására. A már jól bevált elektrohidraulikus emelőrendszer itt is választható opció.


A hajótest külső kialakítása a legfrissebb trendek szerint valósult meg, szem előtt tartva a könnyű kezelhetőséget és a tágas kokpitot, ahol különálló egységként berakható háttámlák teszik kényelmessé a túrázást, vagy a kikötői beszélgetéseket a hajó fedélzetén. A már megszokott és bevált Harken deckszerelvények jól funkcionálnak egy könnyed túrázásnál, vagy akár szoros versenykörülmények között.


Újdonság a Facnor verseny fockroller rendszere, amely gurtnis kialakításának köszönhetően a rollerkötél szorulása nélkül könnyen-gyorsan felcsévélhető a génua.
Bő szélben a fix, de szükség szerint lecsavarozható orrsudárról könnyen kezelhető gennakkerrel hozható siklásba a hajó.


A rudas kormány mellett –amelyet a jól bevált JEFA önbeálló tűgörgős csapágyazással szerelünk-  új opció a szintén JEFA gyártmányú dupla körkormány. Impozáns megjelenése mellett a kokpitban való közlekedést is segíti, amelyet a süllyesztett grósz traveller sín tesz teljessé.
A másodlagos meghajtás terén is frissítettük a palettát.


A hagyományos beépített Volvo Penta dízelmotor mellett választható egy 10 LE-s rejtett külmotor, amely több előnnyel is rendelkezik: kisebb súlyú, egyszerűbb rendszer, egyúttal költséghatékonyabb.
A harmadik opciót a zöld energia kedvelőinek szánjuk: elektromos meghajtással is szereljük a hajót azoknak, akik stresszmentesen közlekednének két kikötő között, nem szeretik a motorzajt és a tankolással járó kellemetlenségeket.
 






 
#HAJÓTÍPUSOK #LEGÚJABB EGYSÉGEINK #GALÉRIA